Reneetjesavontuur.reismee.nl

kOH Phangan

Eindelijk een beetje paradijs na de drukte van Bangkok. Ik wist echt niet wat ik zag toen ik aankwam. Rond 07.00 arriveerde we in Surat Thani waar de bus ons al stond op te wachten. Na een rit van 2 uur kwamen we aan bij de pier, waar we met de ferry richting Koh Phangan gingen. Het was zo'n mooie rit. Overal waar je keek was het prachtig. Blauwe zee, rotsen, het was echt mooi!

Vanaf de pier in Koh phangan namen we de tuktuk richting ons resort. Resort klinkt vrij luxe, maar het was gewoon een simpele bungalow. Maar heel prima! Heel aardig en behulpzaam personeel. We kwamen één dag voor de full moon party aan. Het eiland begon al drukker te worden. Koh Panghan staat bekend om haar full moon en half moon feesten. Rond die tijd is het heeeel druk, maar verder is het een vrij rustig eiland. Het eiland leeft voor die feesten. Nou als je in Thailand reist moet je ook wel de full moon party meemaken!

Via het resort hebben we een scooter (met helm, speciaal verzoek van moeders) gehuurd en zijn we het eiland gaan verkennen op mooie strandjes. Met de scooter rijden op dit eiland kent wel wat gevaren. Zo kan het zijn dat de weg ineens stopt of dat er een boomstonk, (voor onvoorklaarbare reden), ligt net om de hoek. Ook ligt er vaak zand in de bocht. Rijden op dit eiland is dus voor wat meer gevorderde scooterrijders (Ik dus niet, daarom ging ik achterop). We hebben ook wat tempels bezichtigd en reden ook langs een school met allemaal Thaise schattige kindjes. Kinderen in Thailand zijn zo schattig en lief. Ze zijn totaaaal niet verwend en echt nog blij als ze een potlood krijgen. In de avond zijn we naar een nightmarket geweest waar je allemaal lekkere Thaise hapjes had. Hmmmmm, heerlijk!

Toch merk ik wel dat als je samen in een resort zit dat je minder snel contact hebt met mensen. Nou is dat als je samen reist prima, maar voor mij misde ik toch het type hostel waar je mensen uit de hele wereld ontmoet, mee kletst, op avontuur mee gaat en het gewoon gezellig hebt. Dat misde ik dus wel. Vandaar ik ook gekozen heb om weer alleen verder te gaan. Richting Koh Samui, Marina is richting Koh Tao. Het is een eilanden groep met drie eilanden. (Koh samui, Koh Tao en Koh Phangan). Koh Tao is het kleinste eiland waar je het goedkoopst in de wereld je duikbrevet kunt halen. Als je deze niet wilt halen kun je hier ook snorkelen. Ik ging toch liever richting Koh Samui. Omdat ik heeeeeel graag een jungletour wil doen met alles erop en eraan. Nou goed, ik had dus op de dag van de full moon party dat dus bedacht en ik had ook al een bootticket gekocht via het resort, met het idee dat ik op de dag van vertrek, net voor vertrek via Booking.com een leuk hosteltje zou boeken, zodat ik bij aankomst in Koh Samui ergens naar toe kan. Dit liep even anders. De full moon party begon om 22.00 en duurde tot 7.00 s'ochtends. Het hele strand van Haad rin is een groot feest met verschillende stages. Iedereen draagt felle kleuren en ook je lichaam wordt versierd met bodypaint. Er was zelfs een 'Amsterdam bar' waar je mushroom shakes kon kopen en dus lekker spacend het feest doorliep. (Ik dacht dat Thailand qua drugs heel streng is, maar oké). Ik hield het gewoon bij een bucket. Dat is ook typisch dé Full moon party: Buckets. Een bucket met alcohol en een rietje. Het was een leuk feest! Had het zeker niet willen missen. De volgende dag ging de ferry om 12.30 vanaf de pier. Ik moest om 11.30 uitchecken. Maar nu komt het, ik werd dus pas wakker om 12.00. Ik had dus maar een half uur om m'n backpack in te pakken, te douchen, al die bodypaint van mijn leven af te krijgen en op de ferry te stappen. Dit redde is dus nooit. Ik prop snel al mijn kleding en spullen in de tas en probeer zo snel mogelijk al die bodypaint van mijn lijf te krijgen. Maar dit is dus nog flink schrobben, daar had ik echt geen tijd voor. Gelukkig wilde een personeelslid van het resort me naar de pier brengen. Thank god, ik had het gered! MAAR, ik had dus geen hostel geboekt. Daar zat ik in de ferry, met allemaal gekleurde tekeningen op mn lichaam en geen idee wat ik ging doen in Koh Samui. Ik had me nieteens verdiept in, naar welk strand ik wilde. Toen sloeg te paniek wel even in. Er gingen allemaal gedachtes door m'n hoofd met: dalijk zijn alle hotels vol, of loop ik uren rond met dat grote zware ding op mijn rug. Tot nu toe had ik alles al een dag van te voren geboekt zodat de tuktuk weet waar ik heen moet. Ik had geen wifi op de ferry dus kon ook toen niet boeken...

Eenmaal aangekomen in Koh samui volgde ik wat backpackers. Ze stapte in de tuktuk en gingen naar Chaweng beach. Dan ga ik daar ook maar heen haha. Ik stapte er bij in en raakte aan de praat met twee Brazilianen. Zij hadden ook nog niks geboekt. (Dat schijnt ook normaal te zijn en zeker nu in het laagseizoen). Voor niks paniek dus. Nu zit ik in mijn hostel :). Ik ben net even naar een boekingskantoor gegaan waar ikv oor morgen een jungletour geboekt heb! Een tour met alles erop en eraan. Ik ga door de jungle heen op olifanten, knuffelen met baby aapjes, tijgers aaien en nog veel meer! Zo zin in.

Zojuist ben ik even gaan eten en ik wilde even wat luxer dan noodles voor 1 euro. Niks mis mee trouwens hoor maar ik had even zin in vis met groente. Ik kwam dus bij een wat duurder restaurant uit. (Lees: nu betaalde ik 7 euro in plaats van 2 euro). Het restaurant was nog leeg, maar ik was ook best vroeg. Ik zei dat ik er wilde eten en kreeg een plek aangewezen. Vijf medewerkers liepen mee, een schoof mijn stoel aan, de ander kwam met natte doekjes voor m'n strandhanden, iemand anders zette een ventilator naast me neer en de laatste plaatste wierrook naast me. Ik voelde me net een prinses. Maar zo veel aandacht hoef ik ook weer niet haha.

Het regent nu even heel hard. Maar het is wel heel warm!

xxxxxxxxxxxx Renée

Reacties

Reacties

Nana

Schitterend Renee, heerlijk wat je allemaal onderneemt. Ik ben wel stiekem een beetje jaloers op je. Liefs Nana xx

Mama

Haha ik zie je al helemaal voor die paniek blik helemaal gekleurd met een te grote backpackb en zoals gewoonlijk voor niks...en dat prinsesje komt goed uit hè? Ik had gehoopt helemaal geen scooter...gelukkig is alles goed gegaan. Geniet van je jungle tocht xxx

RiA

Beter dat je zelf niet bent gaan rijden hoor! Arturo lag nl na 2 meter al onderuit met de nodige verwondingen etc
En echt goed hoor van je dat je gewoon je eigen plan trekt en er weer alleen verder gaat! Geniet morgen van je jungle tocht...

Claire

wat leuk renee!! geniet van je verhalen~! nu dat je onderin thailand bent raad ik je aan om richting krabi (Ao nang) te gaan!http://slumberpartyhostel.com is een geweldige hostel om daar te slapen. je kan daar smorgens elke ochtend naar een ander eilandje gaan. maar geniet maar veel, veel fotos maken en ik lees je verhalen wel!!

lisette

Ik sta hier in de bloedhitte op n P bij Arnhem je verhaal te lezen. Geweldig om je reisverslag te lezen je schrijft zo beeldend heb nu wel zin in zon bucket,party .ben benieuwd naar je jungleverslag. Heeeel veel plezier.x

:)

Jeetje, wat ben ik trots dat je dit bent gaan doen. Heel gaaf wat je nu al allemaal meemaakt. Ik heb wat full-moon foto's voorbij zien komen, zag er echt onwijs gaaf uit. Goed dat je je eigen plan gaat trekken. Je gaat nog zoveel mooie mensen ontmoeten, gave plekken ontdekken en fijne momenten meemaken. Ik wens je echt het allerbeste Reneetje. Heb de tijd van je leven!

Liefs.

Noortje

Leuk Renee!! Echt super leuke verhalen. Veel plezier nog!!

Josecamonier@hotmail.com

Jaloers ben ik????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!