Reneetjesavontuur.reismee.nl

KOH SAMUI en AU NANG

Sorry voor mijn lange afwezigheid, ik zal twee blogs achter elkaar posten:) Ik had niet veel tijd de afgelopen tijd om te schrijven.

KOH SAMUI:

Op Koh Samui heb ik het avontuur opgezocht! Als je iets in Thailand boekt bij een boekingsbureau wordt echt alles voor je geregeld. Zo had ik dus een jungletocht(ook wat tempels die we onderweg tegen kwamen) geboekt voor 6 uur. De volgende dag om 12.30 kwamen ze me halen in een busje.

Eenmaal aangekomen op het terrein kwam ook de rest van de groep. Heel verschillende groep. We begonnen met de olifantentocht. We werden op een olifant geplaatst en reden een stukje door de jungle(ik mocht ook nog wat bananen geven, maar dat was het verder ook). Daarna hadden we een olifantenshow, waar twee kleine olifantjes gingen dansen en kunstjes lieten zien. Super schattig! Hierna volgde nog een apenshow en de krokodillenshow(waar een man eerst zijn hand en daarna zijn hoofd in de bek van de krokodil deed(AAH).

Na deze dierenshows gingen we onderweg naar de plek waar we gingen ziplinen. Onderweg stopten we ook bij de 'must sees' van Koh Samui. De reisleider legde alles goed uit, zo dat ik ook wat meer snapte van de tempel die we zagen. Het is allemaal wel mooi, en je moet je slippers uitdoen, maar een echt verhaal die erbij hoort is ook wel leuk om te weten. We gingen langs de Big Buddha, heeel grote Buddha. Wanneer je links van de Buddha stond zag je wat kleine eilandjes, keek je rechts zag je Koh Phangan(waar ik ook ben geweest).

We kwamen ook bij een tempel waar een mummie was, hij zat in kleermakerszit en had een oranje overal aan. De reisleider legde uit dat je door met een koker vol stokjes te schudden, er een uit zou vallen die je óf geluk zou brengen of ongeluk(50% kans op geluk), Als je de goede pakt dan moet je hem één jaar in je portermornee bewaren, Had je de slechte, dan moet je hem daar achterlaten en ophangen aan een soort waslijn met nog meer blaadjes die ongeluk brengen. Ik pakte de koker met stokjes en begon de schudden. Ik pakte de goede! Zelfs een heel goede. Nummer 27.

De tocht zette zich voort in de richting van het ziplinen. Bij ziplinen moet je eerst een heel stuk omhoop lopen, waarna je met je (gekregen) broekriem via een kabel naar beneden gaat. Je gaat als het ware door de jungle heen via een lijn boven je hoofd. Het was super leuk! Na deze tocht mochten we nog even zwemmen in de waterval.

Die avond heb ik nog wat gedronken met mensen van het hostel

bij de ARK bar in Chaweng beach( het hart van Chaweng beach, zeggen zij zelf).

De volgende dag ging ik terug op de ferry richting het vaste land. Ik zat naast een Thaise familie uit Koh Samui. Ze gingen een weekendje weg naar Surat Thani. Super aardige mensen. De vader leert zijn kinderen Engels. Zo schattig. Die kindjes probeerden met hun aantal geleerde woordjes te communiceren. Zo schattig. Normaal ben ik helemaal niet zo'n kindermens, maar Thaise kindjes vind ik echt zo schattig en leuk!

Wat me opvalt aan het reizen binnen Thailand is dat je elk moment weer de bus kan worden uitgegooid en naar een andere bus moet. Zo ben ik drie keer van bus gewisseld om vanaf Surat thani naar Au Nang te komen. Maar je bent wel weer een ervaring rijker. Haha.

In Au Nang ben ik gaan kajakken. Ik koos echt precies de juiste dag uit om dit te gaan doen, aangezien het heel hard stormde. Het stormde zo hart dat zelfs de ferry richting Koh Phi Phi niet meer ging(en ik ging precies op die dag kajakken). Omdat ik dit nog nooit had gedaan moest ik dit samen doen met de begeleider. Wel fijn, aangezien de rest telkens in het water lag door de harde wind, bleef ik droog:).

Het is nog best zwaar, maar wel mooi! We vaarden tussen de rotsen en de begeleider liet ook allemaal bijzondere plekjes zien waar dieren leven.

Op dit moment ben ik onderweg naar Khao sok national park waar ik ga slapen in een hut midden in de jungle. ZIN INNNNN!!! (behalve al die insecten).

Reacties

Reacties

Kirsty

Haha tijd om een Thais kindje te adopteren Reneetje ????

olivia

Ah Renee wat een avonturen dat nemen ze niet meer van je af.Veel reis plezier nog.liefs tante olivia xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!