Reneetjesavontuur.reismee.nl

Koh Phi Phi en Chiang mai

De misselijkheid op de ferry richting Koh Phi Phi werd goed gemaakt door de fantastische vibe van dit eiland! Het leukste eiland tot nu toe, als het aan mij ligt. Het eiland is erg klein en kent geen autowegen. Iedereen doet alles te voet. Het gaat allemaal heel relaxend. Veel reggeabars, gitaarmuziek waar je mee kunt zingen en héél veel uitgaansgelegenheden. Overdag kun je lekker relaxen aan het strand met een fantastiscch uitzicht. De eerste dag heb ik dat ook gedaan. Tot op een gegeven moment het keihard begon te waaien en de zee ineens deels weg was. Dit is typisch monsoon periode. Het kan ineens heel HEEL hard stormen en regenen. Na 15 minuten schijnt de zon weer en kun je weer liggen. In de avond hebben we wat gegeten en daarna meegedaan aan een bierpong spelletje en doorgefeest op het strand.

De volgende dag een trip geboekt naar alle kleine eilandjes rondom. We gingen met een longtailboot, het waaide best wel hard dus de boot ging alle kanten op. Het was serieus best wel gevaarlijk. We stonden op een gegeven moment bijna schuin. Iedereen was ook nat, zout van het water zat overal. Eerste stop was Monkey beach, een eiland waar alleen apen wonen. Wel heel toeristisch, en volgens mij zijn die apen het ook zat dat hun eiland verovert wordt door de mensheid. Ze proberen alles te pakken. Een aapje kwam ook met een karatekid- move op mijn flesje water af. Hierna zijn we weer hobbelend over het water naar een ander plekje gegaan waar we gingen snorkelen. Het water was daar heel helder dus je kunt de vissen goed zien. Na het snorkelen kregen we lunch en vaarden we verder richting maya bay. Op dit eiland woont niemand. Dit is het eiland waar de film 'the beach' met Leonardo Dicaprio opgenomen is. We werden iets ervoor afgegegooid zodat we het laatste stukje moesten zwemmen. Ook nog best een opgaven aangezien het water alle kanten op ging. Via een touw omhoog klimmen en je was er. Super mooi eiland. Blauwe zee, mooi strand en een fantastiscch uitzicht. We mochten hier even zwemmen, foto's maken en zonnen.

Op Koh Phi Phi heb ik mijn vlucht naar Chiang mai geboekt. De eerste nacht in Chiang mai zijn we met wat mensen die we in het vliegtuig hebben ontmoet gaan slapen in een hostel. ( we waren enige in het hostel ) Dit hostel werd gerund door een paar ladyboy's.. Ik was best misselijk(weer) dus ging gelijk slapen. Ik wilde de volgende dag vroeg richting wat tempels gaan. Ik heb het idee dat de mensen in Chiang mai veel vriendelijker zijn dan in het zuiden. De volgende dag ben ik naar de Sunday market geweest om even lekker te shoppen <3

Na drie dagen Chiang mai wat tempels te hebben bezocht ben ik richting PAI gegaan. Een klein hippie-dorpje ergens tussen de bergen- 3 uur rijdend vanaf Chiang mai. Super leuk daar! Echt heel relaxend. Hier ben ik de meeste Nederlanders tot nu toe tegen gekomen. Dat had ik juist híer niet verwacht. Maar goed, in Pai hebben we een scooter gehuurd en zijn we richting 'de cave' (zoals iedereen het zei, dus zo noem ik het ook maar). Vooraf dachten we dat honderd kilometer niet zo ver was, maar dit was toch nog best ver. Uiteindelijk was deze rit het zeker waard, de weg er naar toe was zoooo mooi, echt niet te beschrijven. Ik had gewoon ogen te kort om alles te kunnen zien. Eenmaal aangekomen bij de cave moesten op een rieten bootje gaan zitten. Dit bootje bracht ons ergens midden in de cave waarna we verder te voet gingen. Heel bijzonder om te zien wat de wereld wel niet allemaal kan maken.

Pai is ook voor uitgaan heel leuk. In de stad zelf is alles maar tot 12.00 open maar buiten de stad heb je ook verschillende reggeabarretjes die tot de vroege uurtjes doorgaan. Ook hier kijk je je ogen weer uit. Iedereen is heel relaxend. Niks moet, alles mag. Locals, toeristen, hippies, honden, iedereen doet hier mee.

Weer terug in Chiang mai ben ik naar de longnecks geweest. Dit zijn vrouwen die vanaf hun kinds af aan elk jaar een ring om hun nek erbij krijgen. Tot hun 45ste jaar krijgen ze elk jaar een ring erbij. Dit blijf je je hele leven lang dragen. Zo apart om te zien! Sommige nekken zijn zo uitgerekt dat het bijna niet meer kan. Ze moeten trouwens wel met die ringen om hun nek blijven lopen, zodra ze het eraf halen breekt hun nek. Ook hier foto's gemaakt die uiteraaard komen.

In Chiang mai ben ik verder nog gaan raften. Dat is met een boot op een soort wild- waterbaan, maar dan in het echt. Ook heb ik watervallen bezocht, shoppingmals, hééél veel tempels en het nachtleven gezien. Het is tijd om Chiang mai te verlaten. Morgen neem ik de nachttrein richting Bangkok, waarna ik naar Cambodja vertrek.

Ik wil ook nog even zeggen dat ik de laatste tijd weinig tijd heb om te bloggen. Ik ben bijna hele dagen van huis. Alleen wanneer ik moet slapen ben ik thuis, maar dan lig ik ook direct te slapen. Ik maak echt super veel mee, het is bijna niet bij te houden wat er allemaal gebeurt hier. Eigenlijk wil ik alle details beschrijven maar dat gaat heel moeilijk. Maar ik doe mijn best:)

xxxxxxxxxxxxxxxxx

Reacties

Reacties

Mama

Super schatje....echt zo gaaf wat je allemaal doet.have fun in Cambodja xxx

Nana

Wat een avontuur beleef je toch, dit nemen ze niet meer van je af. Goede reis naar Cambodja. Liefs Nana xxx

Claire

leuk om je verhaal te lezen!! als je naar Sihanoukville gaat (wat overens ook een heeeel leuk plekkie is) mijn hele goede vriendinnetje woont daar! dus mischien wel leuk om het op een locale manier te zien :) en als je wilt kan ik wel kijken of ik een slaap plekkie kan regelen? xxx

Renee

@Claire Ja ik ga naar sihanouville! Dat is mn plan, om daarna richting de eilanden te gaan! lijkt me leuk! xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!