Reneetjesavontuur.reismee.nl

Koh Rong en Siem Reap

Ik keek echt uit om naar Koh Rong te gaan. Na al die drukke weken even bijkomen in dit paradijs. En een paradijs is het zeker. Witte stranden, mooie zee, niet veel mensen. Ik heb dan ook niet veel gedaan. Op het strand gelegen en gezwommen. In totaal ben ik hier 5 dagen gebleven. (Dat terwijl de meeste na 2/3 dagen al weer weggaan). Het groepje met wie ik was deed dat ook, ze gingen door naar Siem Reap. Ik koos er voor om nog twee dagen helemaal alleen te zijn:). Was ik echt even aan toe. (Helemaal alleen lukt vrijwel nooit, omdat je altijd wel weer mensen ontmoet).

De laatste dag is een best grappig verhaal. Koh Rong heeft ook nog een ander mooi strand. Die nog veel mooier is dan het strand waar ik het net over had. Dit strand heet longbeach. Het is aan het andere kant van het eiland. Om daar te komen zijn er twee opties. 1: per boot (kost je nog geen eens 2 dollar) of één uur lopend door de jungle. Aangezien mijn boot pas om 4 uur ging en ik om 10 uur klaarwakker was koos ik voor de tweede. Ik heb toch al genoeg ervaring na al mijn jungle tochten in Thailand. Dat dacht ik, hier had ik misschien achteraf iets beter over moeten nadenken.

Goed, de trip begon bij de Skybar, vanaf hier is het dus ongeveer 1 uur lopen. De man van de Skybar zei dat ik gewoon alsmaar rechtdoor moest lopen en op de rode punten op de grond moet kijken. Naja prima dacth ik Kom maar op. Het begin verliep prima. De weg was vrij moeilijk te lopen want je moest klimmen, door watervallen heen en door smalle paatjes. Na ongeveer 40 minuten kwam ik aan bij een splitsing. Ja., moet ik nou links of rechts? Ik zag geen rode puntjes. PFFF, ja welke weg zal ik nemen? Ik nam rechts, maar na 3 minuten verder lopen lag daar een boomstronk midden op de weg. Hmm, toch de andere kant maar op. Maar toen zag ik een ander pad en besloot die in te gaan. Dit pad was bezaait met takken en als een soort Indiana Jones liep ik er door heen. En toen kwam het. Ik besloot terug te gaan om toch het andere pad te nemen, maar ineens leek alles op elkaar. Ik wist niet meer hoe ik terug moest komen. Ik raakte in paniek, probeerde mezelf rustig te houden maar ik wist dat ik écht ver weg was en dat zelfs als ik zou scheeuwen niemand me zou horen. Het was echt niet leuk. Gelukkig hoorde ik na 4 minuten ( en geloof me die 4 minuten waren lang) stemmen. Ik begon heel hard te scheeuwen en liep richting hun stem. O wat was ik blij hen te zien. Twee jongens waren hetzelfde van plan als ik en ik ging met hun door. Blijkbaar moesten we dus wél over die boomstronk klimmen.

Die avond ging ik meteen door met de nachtbus naar Siem Reap. Bij het boeken van deze bus had ze het over een hotelbus. Naja prima. Lekker slapen. Maar bij aankomst in de bus moest ik dus mijn kleine bed delen met een ander persoon. Ik was de eerste en probeerde mezelf voor te stellen hoe dat zou passen. Het bed was misschien iets groter dan een éénpersoonsbed. Ik durfde niet te kijken wie mijn kant op kwam. De bus stopte elke keer om anderen mensen op te halen en ik durfde gewoon niet te kijken wie de bus in stapte. No offence, maar ik heb echt geen zin dat er een snurkende Cambodjaan naast me komt liggen. Gelukkig sliep er een meisje naast me. PFFF haha. Heb overigens heerlijk geslapen.

Ik kwam vroeg aan in Siem Reap en heb de hele dag bij het zwembad gelegen. Mijn plan was om ongeveer 2 dagen hier te blijven en alleen de Angkor Wat te bezoeken maar ben hier uiteindelijk 5 dagen geweest. (3 x moeten verhuizen van kamer). Dat vind ik zo relax aan mijn reis, ik bepaal gewoon helemaal zelf waar ik heen ga, hoelang ik blijf, wat ik doe en wanneer ik dat wil doen. Voelt echt als vrijheid.

Angkor wat was trouwens echt heeel mooi. In het begin dacht ik een beetje van: weer een tempel... Maar deze overtreft zeker alle anderen tempels. Het lijkt net alsof je in een ander tijdperk stapt. Echt heel mooi!

Reacties

Reacties

Mama

Haha dat jungle verhaal...nu lachen omdat ik jouw paniek ken....maar nooit meer doen! Geniet van je laatste dagen en ik ben blij dat ik je dinsdag weer ff kan knuffelen xxx

Mama

Oja heb je ook foto's?

riaversluis1@gmail.com

Geweldig Renee! Jij hebt denk ik jezelf overtroffen door alle dingen die je hebt meegemaakt! Nothing can beats you! Petje af voor jou dat je dit hebt gedaan! Goede reis terug en kom snel ff langs...wij hebben nl weer geboekt dus misschien heb je nog leuke tips voor ons..

Groetjes Ria

Renee

Dankje Ria! Ik kom zeker snel langs:) ik zag het op FB, ben stiekem wel een beetje jaloers! X

@mam: ja ik heb heeeeeul veel foto's maar zoek dar thuis wel ff uit xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!