Reneetjesavontuur.reismee.nl

JUNGLE

Bij aankomst in Khao sok heb ik m'n spullen gedropt, de jungtocht geboekt en ben ik samen met een groepje gaan TUBEN! Dit is zo leuk. Je pakt een band, gaat naar de rivier en de stroming van de rivier neemt je mee. Dat was echt heel leuk! Behalve toen ik een halve boom meenam na een botsing met een tak. Hierna gedoucht, wat gegeten en vroeg gaan slapen.

Ik heb dus een tweedaagse jungletocht geboekt samen met twee Nederlandse jongens, twee Engelse en Marina. De trekking is met overnachting in de jungle. Ik had me er niet echt goed op ingelezen wat we eigenlijk precies gingen doen maar het zag er leuk uit en de hutjes waar we in gaan slapen ( midden in de jungle 4 uur van de bewoonde wereld), zagen er ook schattig uit.

Khao Sok is het vochtigste gedeelte van Thailand en kent vooral in Monsoon periode veel regen. Regen en zon, tropisch dus. Als de zon weg is, is het net Nederland. We werden om 9 uur opgepikt met een minivan en reden twee uur door dorpjes en de jungle naar de plek waar we op de longtail(is een soort langwerpig klein bootje. Beetje zo'n bootje waar de mensen die op de titanic zaten vanuit gered werden → misschien beetje rare vergelijking maar dan krijg je een beeld, haha), maar goed vanaf daar moesten we nog twee uur varen. We kregen trouwens nog wel even de tijd om in de bewoonde wereld wat spulletjes te kopen die we mee namen. Mijn backpack liet ik achter in het resort waar ik eerder sliep, ik had alleen mijn kleine dayback mee waar ik wat spullen voor de dagen in deed. Dit is wel makkelijk als je door de jungle trekt. Maar goed, we kregen dus 10 minuten de tijd om ALLES te kopen wat je nodig had. Als een kip zonder kop rende we alle kanten op. Ik zocht naar een regenjas. Ik kocht een knalroze regenjas om nog een beetje leuk voor de dag te komen. Ik kocht wat broodjes en een lange hippiebroek.

Na aankomst in de jungle kregen we eerst luncht. Rijst met kip en groenten, lekker!! Daarna kregen we even de tijd om te zwemmen in de rivier. Toen begon de eerste tocht. Via de longtail gingen we naar een waterval die we gingen beklimmen. Beklimmen?? Maar, dan worden mn schoenen nat? 'UH ja, logisch''. Dat was wel even wennen. Nou ik zal je nu al zeggen, eenmaal boven aangekomen was ik ZEIKNAT. Het is nog best moeilijk om via stenen en gras en water naar boven te klimmen. Het is zwaar, je ziet vieze beestjes en het water helpt je nou ook niet echt bepaald. Maar het was het zeker waard. Eenmaal boven aangekomen kreeg ik zo'n goed gevoel dat het was gelukt. Iedereen was nat, maar dat maakte niks uit!. Wel voelde ik me vies. M'n roze regenjas was bruin geworden en alles stonk en was nat (leuk om te weten). Eenmaal bij de slaapplek aangekomen pakte ik dan ook mn douche spulletjes en handdoekje om te gaan douchen. …. Was er dus geen water voor de douche. Ja logisch ook eigenlijk want je zit midden in de jungle. Hier baalde ik echt van. Ik ging dus maar mezelf met shampoo afspoelen in de rivier. In de nacht gingen we op nachtsafari om dieren te spotten. Helaas door de regen zijn de meeste dieren verstopt dus hebben we geen dieren gezien:(

De volgende dag gingen we op ochtendsafari en daarna de volgende trekking door de jungle. De tourguide liet verschillende dieren zien. Zo zagen we een giftige slang. Als deze slang je bijt moet je binnen 2 uur in het ziekenhuis zijn anders ga je dood. We zaten ongeveer 4 uur van de bewoonde wereld. Met dat idee in m'n achterhoofd gingen we dus verder. (Als je die slang niet uitlokt doet hij je niks). Ook zagen we een ZWARTE slak. Ik heb nu drie kleuren slakken in m'n leven gezien: bruin, zwart en oranje. Een zwarte slak zagen we dus. Naja, de groep zag hem en waren hem aan het bestuderen. Ik stond 5 meter verder op. Ik heb namelijk een fobie voor slakken. Ook deze tocht was best pittig maar uiteindelijk zeker waard. Wat een uitzicht. De tourguide had lunch in kleine pakketjes meegenomen zodat we met z'n alle op de grond gingen lunchen. Ook maakte hij voor iedereen een fruitsalade. We werden goed verzorgd! :) Hierna gingen we een grot bezoeken. Super indrukwekkend! Wat moeder natuur wel niet allemaal kan maken.

Hierna volgde de trip naar het vaste land.

Via Kok sok wilde Marina en ik de local bus nemen naar Phuket, die zou om 16.30 komen. We stonden te wachten tot een mevrouw zei dat we met een andere bus moesten. Nee, we willen met de local bus. Dat scheelt heel veel, en ze willen je altijd oplichten omdat je toerist bent met veel geld(denken ze). Ze zei dat we allebei 500 bath moesten betalen. De local bus is 220 bath. Gaan we dus mooi niet doen. De local bus reedt voorbij en we zwaaiden dat hij moest stoppen. De vrouw maakte een 'ga weg' beweging richting de bus en de bus reedt gewoon door!!! naja?, wat onbeschoft. Uiteindelijk belde die mevrouw dus iemand die mensen op moest halen vanaf Phuket airport en die zou ons dan mee kunnen nemen. (voor 500 bath). Uiteindelijk zijn we ingestapt en in de bus begon het afdingproces. Uiteindelijk zijn we voor 200 bath per persoon gebracht:)

Via Phuket hebben we de ferry genomen richting Phi Phi, maar het waaide best wel hard en de boot ging alle kanten op. Normaal heb ik helemaal geen last van zeeziektes. Maar ik werd zo misselijk. Ik heb bijna de hele weg op de wc gezeten want ik kon echt niet tussen al die mensen blijven staan. Die wc was trouwens echt heel vies, en ik had het heel warm. Ik was echt heel beroerd. En van de boot af kon niet. Nu gaat het wel ietsjes beter. morgen alle kleine eilandjes rondom bezoeken. (Ook waar de film 'the beach' met Leonardo DiCaprio is opgenomen).

XXXXX Reneeeetje vanaf Koh Phi Phi

Reacties

Reacties

mama

Haha....wat een mooi verhaal weer, zie het weer helemaal voor me met die roze regenjas als een soort roze slak door de jungle....hopelijk kom je door dit avontuur wel van je fobie af.. Dikke kus xxx

reggie

Super cool allemaal Reneetje

Nana

Heerlijk genoten van je jungle verhalen en je reis op de boot. Ja misselijk dat ken ik ook wat flinke golven en rennen maar en dan die vieze wc's, maar ja dat hoort erbij. Op naar het volgende avontuur. Veel plezier liefs Nana xx

:)

Gave dingen maak je mee zeg! Hopelijk voel je je snel weer beter!

Liefs.

riaversluis1@gmail.com

Super leuke dingen doe je zeg! En...helemaal uit je comfortzone...hahaha! Als je weet terug bent kan je alles aan!! Thats for sure!! Trots op je hoor! ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!